A Klein Balázs - Klein Sándor szerzőpáros 5 tényezőt sorol fel a munkával való elégedettség meghatározói között: egyéni-, társasági-, kulturális-, szervezeti- és környezeti tényezők. Ezek alá besorolható összetevő például a személyiség, érdeklődés, munka iránti attitűd, munkatársakkal való kapcsolat, értékek, vezetés stílusa stb.
A dolgozók életminőségét javító szempontok között szerepel a flexibilis munkaszervezés, a munka értelmes volta, az önállóság és a fejlődés lehetősége, a kihívást jelentő célok. Általános tanácsként fogalmazható meg, hogy a vezető minél többet beszélgessen a munkatársaival, hogy megtudja, hogyan érzik magukat a szervezetben, mi az ami ott tartja őket, és mi miatt mennének el. (Klein B. – Klein S., 2006)
Az elkötelezettség növelésére irányuló törekvések közül Klein Sándor az alábbiakat emeli ki:
- Csoportközpontú vezetés: mennyire tiszteli a közvetlen vezető a munkatársait, bízik-e
bennük, megérti-e a dolgozók üzeneteit; - Örömteli szervezet: a munkavállalók olyan feladatokon dolgozhatnak, amelyeket
szeretnek, érzik, hogy „ide tartoznak”; - Csodálatos pillanatok: teljesség, belső béke, minőségi élet érzésének megteremtése a
munkahelyi körülmények alakításával. (Klein, 2017)
- Klein B - Klein S (2006): A szervezet lelke. Budapest, Edge 2000 Kiadó, 353-356 p., 503
- Klein S (2017): Dolgozz szívvel-lélekkel (örömmel és elkötelezettséggel)! In: ÁllásStart 2017. Budapest, ÁllásStart Magyarország Kft., 10-11 p.