„Mi lehet jobb annál, mint szeretni, amit csinálunk, és
tudni, hogy annak értéke is van?”
(Katherine Graham)
A tartalmas és boldog élet fontos összetevője az örömteli munkavégzés. Ha ez adott, szinte észre sem vesszük az idő múlását, a feladatok megoldása sikerélménnyel tölt el bennünket, és munkaidőn kívül is szívesen gondolunk a munkánkra. Ezt a sajátos lelkiállapotot nevezzük munkaelégedettségnek, amely egy pozitív érzelmi viszonyulást fejez ki munkánk iránt (Klein B – Klein S 2006). A munkavállalói elkötelezettség a munkával kapcsolatos értékek
elfogadását és a velük való azonosulást jelenti, érzelmi viszonyulás mellett viselkedéses elemeket is tartalmaz (Fister, 2013)
Míg régebben a munkavállalók elfogadták, hogy nekik kell alkalmazkodniuk a munkahelyi körülményekhez és a szervezeti kultúrához, az Y generációs munkavállalók nyílt véleményalkotásukkal, igényeik kommunikálásával feladják a leckét napjaink munkáltatóinak, akiknek egyre nagyobb gondot okoz a dolgozók megtartása. Így az igények megértése és kezelése közös érdek. Egy elégedett dolgozó várhatóan nagyobb elkötelezettséggel végzi munkáját és hosszabb távon marad a szervezetben, ezért egyre fontosabbá válik annak ismerete, hogy milyen tényezők befolyásolják a munkahelyi elégedettséget és elkötelezettséget.